Mézes Beátával egy tanfolyamon ismerkedtem meg, és rövid idő alatt megkedveltem. Szeretném ha ti is megismernétek, már amennyire lehet egy mini riportból.

A blogod neve Shantala, ez mit jelent, miért választottad?

Shantala egy hindi eredetű női név, a hindu mitológiában Parvati istennő számos megjelenési alakja közül az egyik.

Először akkor találkoztam vele, amikor kisfiam születésekor megajándékoztak egy fotóalbummal- a talán sokak által a „Gyengéd születés” írójakén ismert Frederic Leboyer költői szépségű könyvével – amelynek a címe: „Shantala, a tradicionális indiai babamasszázs.” Ebben a könyvben a szerző egy egyszerű indiai anya napi rítusát fotózta le, ahogy gyermekét masszírozza és a képek mellé rövid kommentárokat is fűz.

shantala3

Nagyon nagy hatással volt rám ez a fotósorozat és a mellékelt szöveg is. Olyan gondolatokat hordoz, olyan üzenetet közvetít, ami a régmúltból csodával határos módon maradt itt. Arra mutat példát, hogyan segítsük, támogassuk megszületésüket követően gyermekeinket, akik az anyaméh biztonsága után megérkeznek ebbe a kihívásokkal teli Világba.

Megpróbáltam a könyv segítségével én is biztonságot, erőt és támaszt nyújtani Ábelnek, aki késői gyerekként, nem egyszerű körülmények között jött a világra. Naponta masszíroztam a könyv útmutatásai alapján és éreztem, ahogyan töltődik és ahogyan töltődöm én is energiával, bizalommal.

sky_sun_clouds

Innen már egyenes út vezetett az ayurvédikus babamasszázs hivatásszerű elsajátításához, amelyet hobbimnak, missziómnak is tekintek: hozzásegíteni a XXI. század kismamáit a technikai és információs túlkínálat közepette egy egyszerű és bensőséges módszer megismeréséhez, alkalmazásához. A bizalomra épülő szoros érzelmi kapcsolat anya és gyermek között olyan végtelen erőforrás, amit az élet krízishelyzeteiben tanulunk meg igazán értékelni.

Az ayurvédikus babamasszást említetted, mint hobby, misszió. Ezzel foglalkozol, vagy van hétköznapi foglalkozásod is? Esetleg a közeljövőben vannak ezzel kapcsolatosan terveid?

Eredeti végzettségemet tekintve állatorvos vagyok és elméleti kutatási területen dolgozom. Szeretem a munkám és hasznosnak, fontosnak érzem, valami hiányérzetet mégis mindig éreztem a tevékenységemmel kapcsolatban. Biológiai szinten elég nagy mélységekben foglalkozom az élet természetével, de mint tudjuk, a tudomány nem ad választ mindenre. Kézenfekvő volt tehát, hogy filozófiai, spirituális utakon és a természetes gyógymódokat is segítségül hívva igyekeztem választ találni bizonyos alapvető kérdésekre. Az ayurvéda ősi szemléletét alkalmazva, a tudományos, szakmai ismereteimet is felhasználva mára már felkészültnek tartom magam egy olyan segítő és támogató szerep ellátására, ami egy életmód tanácsadótól elvárható. Ezért indítottam el egy honlapot  illetve egy hozzá kapcsolódó blogot, amin keresztül igyekszem eljutni a hasonló érdeklődésű körű és szemléletű emberekhez, illetve mindazokhoz, akik az útjukat keresik és nyitottak a tradicionális módszerek felé.

Hihetetlen problémamentes csecsemő- és kisgyermekkort tudunk magunk mögött, és azóta is nagyon erős érzelmi kötődést, bizalmat érzek kettőnk között. Bár ő még csak kiskamasz, így biztos, hogy állnak még előttünk nehéz időszakok, de ahogy eddig is megoldottunk minden problémát, úgy a továbbiakban is bízom azokban az alapokban, amiket részben a babamasszázs alkalmazása eredményezett.

Meggyőződésem, hogyha kisgyermekkortól az alapszemélyiségnek megfelelő módon rendezzük be a baba életét, napi rutinját, táplálkozását, sokkal egészségesebb felnőtté válhat és ennek lehet megalapozója az édesanya által alkalmazott ayurvédikus babamasszázs.

Szerencsére sok pozitív visszajelzést kaptam már a tevékenységemmel kapcsolatban, sőt egy meghívást is érkezett, hogy rendszeres foglalkozásokat tartsak egy családi napköziben. Tervezem, hogy igény esetén csoportos és egyéni foglalkozásokat is tartok. A babamasszázs csoportokban 1-8 hónapos korú csecsemőkkel lehet jelentkezni, de minden életkorban rendelkezésre állok életvezetési tanácsokkal. Remélem sikerül sokakhoz eljuttatnom ezt az üzenetet, mert fontos és szükséges lenne, hogy a személyes harmónia megőrzésével, kiegyensúlyozott kisugárzásunkkal javítsunk a körülöttünk levő világon.

Nagy álmom, egy valódi, komplex ayurvéda központ létrehozása Pécsett, ahol felnőttek számára is elérhető jóga, masszázs, gyógynövény- és aromaterápia és hasonló szolgáltatások állnának rendelkezésre.

285_2652x1868_all-free-download.com_3154485

Látom, hogy a blogod egyfajta kistérségi kulturális/információs tér is, olyan értelemben, hogy a környező települések fontosabb weblapjait el lehet innen érni. Ezt folytatni szándékozod, egy kis információs oldalt is szeretnél egyben létrehozni, vagy csak a számodra fontos és kedves oldalakat osztod meg a látogatóiddal?

Bár nem vagyok tősgyökeres (tüke) pécsi, nagyon szeretem ezt a várost. Egy baranyai faluban nőttem fel és kalandos életem során bejártam a fél világot Indiától Kubáig, mégis, amikor eljött az idő, hogy végleges lakóhelyet válasszak, egyértelmű volt, hogy Pécs az ideális hely. Ennek a városnak a dimenziói, fekvése, lakói az otthon érzését jelentik számomra. Idestova 15 éve élek itt, szeretem a családias viszonyokat, hogy megismernek az utcán, a boltban, a koncerten. Teljesen természetesnek érzem, hogy mindazokat az értékeket, amit az itt élő emberek létrehoztak a magam módján népszerűsítsem. Nagyon büszke vagyok az EKF (Európai Kulturális Főváros 2010) projektre és annak eredményeire, így a Zsolnay Kulturális Negyed különösen a szívem csücske. Terveim között szerepel, hogy együttműködve a már létező hálózatokkal, mint pl. a Pécsimami, hasznos, rendszerezett információkkal lássam el a hozzám érkezőket.

Milyen család áll melletted, és hogyan tudod az időd beosztani, hogy mindenkinek és mindenre jusson?

Szűkebb családunk kétszemélyes, hisz kisfiammal kettesben éljük a mindennapokat, de jó viszonyt ápolunk Ábel édesapjával és az apai nagyszülőkkel is. Sajnos az én szüleim és legidősebb testvérem már nem élnek, viszont három nővéremre minden helyzetben számíthatok. Ezen kívül rengeteg barát, ismerős van körülöttünk, akiket családtagként szeretünk és vonunk be a különböző programokba, közös tevékenységekbe a kirándulástól, az adventi mézeskalács-készítésig.

bea

Mivel egyetemi éveim óta megszoktam, hogy megállok a magam lábán, nem jelent számomra nehézséget, hogy egyedül menedzseljem az életünket. Természetesen nagy odafigyelést és tervezést kíván, hogy mindig mindenre jusson idő, de szerencsés természetemnek köszönhetően és tudatos önfejlesztő munka árán elértem, hogy rendszeres testmozgással, (nordic walking, úszás, jóga) olyan fizikai és lelki kondícióban vagyok, hogy bírom a terhelést. Pontosabban már nem is tudnék meglenni kihívást jelentő feladatok nélkül!

Reklámok